محصولات و خدمات

شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی نگار، هر کدام دارای وظایف و ماموریت‌های جداگانه‌ای می‌باشند لذا محصولات و خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند.

مهر نقش نگار
محصولات و خدمات شرکت مهر نقش نگار
  • سیلندرهای فولادی  (Steel Body)

   در این واحد بطور اختصاصی سیلندرهای فولادی در دو نوع شفت‌دار و بدون شفت (که در ماشین‌های چاپ روتوگراور و فلکسوگرافی کاربرد دارند) تولید می‌شوند. علاوه بر این، سیلندرهای با کاربردهای خاص از قبیل سیلندرهای چسب، لاک، پرایمر، کلدسیل و … بر اساس سفارش مشتری ساخته می‌شوند.

 

   سیلندرهای شفت‌دار مطابق نقشه‌های فنی سازندگان ماشین‌های چاپ، با استفاده از لوله‌های فولادی بدون درز با استاندارد ASTM A106 و همچنین سایر فولادهای آلیاژی مورد نیاز، طی عملیات مختلف از جمله خشن‌تراشی، داخل‌تراشی، بالانس‌گیری، عملیات حرارتی، جوشکاری، روتراشی و سنگ‌زنی ساخته شده و پس از انجام تست‌های مختلف و کنترل‌های کیفی و دریافت گواهی‌نامه کیفیت، تولید می‌گردند تا از انجام فرآیند چاپ در سرعت‌های بالا اطمینان حاصل گردد.

 

   همچنین ساخت انواع سیلندرهای مورد استفاده در چاپ فلکسوگرافی (که کلیشه‌های ژلاتینی روی آنها مونتاژ می‌گردند) از جمله محصولاتی است که در این واحد ساخته می‌شوند.

 

  • سیلندرهای سبک:

افزایش قیمت جهانی فولاد، عدم تولید داخلی لوله‌های بدون درز با اقطار بزرگ و لزوم صرفه‌جویی در مصرف این کالای با ارزش و از سوی دیگر با هدف پاسخگویی به تقاضای مشتریان به سیلندرهایی که علاوه بر داشتن قیمت پایین‌تر، از لحاظ کیفی نیز مناسب باشند، ما را واداشت تا محصول جدیدی را طراحی و تولید نماییم که می‌تواند جایگزین سیلندرهای با ضخامت دیواره بالاتر گردد. این محصول بطور کامل متفاوت از محصولی است که برخی سیلندرسازها با استفاده از ورق‌های با ضخامت 6 میلی‌متر و نورد و جوشکاری حلقه‌های متعدد و وزنه‌های بالانس در داخل آن تولید می‌کنند. به‌ عبارت دیگر این دو محصول از جهات مختلف و بخصوص از لحاظ کیفی قابل مقایسه با یکدیگر نبوده، بلکه محصول ساخته شده این شرکت تنها با سیلندرهای ساخته شده از لوله‌های بدون درز می‌تواند مورد مقایسه قرار گیرد.‌

مهر نقش
نگارحک
محصولات و خدمات شرکت نگارحک

1) سیلندرهای چاپ روتوگراور
   «سیلندر چاپ روتوگراور» کاربردهای بسیار گوناگونی در چاپ داشته و در چاپ انواع لفافه‌های بسته‌بندی، کاغذهای امنیتی، پارچه، کتب، مطبوعات و روزنامه‌ها و مجلات با تیراژ بسیار بالا، جعبه‌ها و کاغذهای سیگار، اسکناس، چرم‌های مصنوعی، کاغذهای دیواری، دیوارپوش‌ها، روکش‌ها و غیره کاربرد دارد.


   سیلندرهای فولادی خام (یا سیلندری که قبلا حکاکی گردیده و برای حکاکی مجدد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد) در طی مراحل مختلف و مطابق طرح گرافیکی مشتری حکاکی گردیده و بعنوان یکی از محصولات اصلی شرکت نگارحک روانه بازار می‌گردد تا در فرآیند اصلی چاپ و در واحدهای چاپی روتوگراور مورد استفاده قرار گیرد.

تولید سیلندر روتوگراور

2) کلیشه‌های ژلاتینی
   در حال حاضر چاپ بخش اعظمی از لفافه‌های بسته‌بندی، لیبل‌ها، پاکت‌های پلی اتیلنی، اسکناس‌ها و نیز جعبه‌ها و کارتن‌های بسته‌بندی و غیره به روش چاپ فلکسوگرافی انجام می‌پذیرند.

 
   انواع صفحات فتوپلیمری در ابعاد و ضخامت‌های متفاوت و خصوصیاتی مشخص و متناسب با کاربردهای آن‌ها، بر اساس طرح‌های گرافیکی آماده شده و با استفاده از دستگاه‌های تصویر نگار لیزری و نوردهی و شستشو، تبدیل به صفحات ژلاتینی خاصی می‌گردند تا در فرآیند اصلی چاپ فلکسوگرافی مورد استفاده قرار گرفته و طرح گرافیکی از روی آنها بر روی فیلم‌های چاپی منتقل گردند. این صفحات ساخته شده تحت عنوان کلیشه ژلاتینی، از دیگر محصولات اصلی شرکت نگارحک می‌باشد.

3) کلیشه‌های آبشوی جدید

   فتوپلیمرهای آبشوی جدید، با داشتن ویژگی‌های خاص خود، بدون شک در آینده نزدیک جایگزین ژلاتین‌های پایه حلال کنونی خواهند شد. مهمترین ویژگی‌های این فتوپلیمرها، بالا بودن کیفیت آنها می‌باشد. این نوع کلیشه‌ها در مقایسه با کلیشه‌های پایه حلال، دارای چاقی و تورم ترام کمتر، دوام و پایداری بیشتر و سازگاری بیشتر با انواع مرکب‌ها هستند. علاوه براین، کاهش شدید زمان فرآیند ساخت و بخصوص کاهش آثار زیست محیطی و حذف هزینه حلال‌های شستشوی کلیشه از خصوصیات دیگر این ژلاتین‌ها می‌باشند.

   شرکت نگارحک با داشتن تجهیزات اختصاصی، اولین ارائه‌کننده خدمات کلیشه‌های آبشور جدید در ایران می‌باشد.

 

4) طراحی گرافیکی
   گرافیک یا رشته‌ای که وظیفه خلق طرح‌های چاپی را عهده‌دار می‌باشد، از لوازم و ضروریات اصلی هر کار چاپی می‌باشد و بمانند نسبت چهره به بدن آدمی، نقش زیبایی را به آن می‌بخشد.


واحد طراحی و گرافیک شرکت نگارحک با داشتن هنرمندان گرافیست با تجربه و نیز سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای تخصصی، خدمات طراحی فایل‌های گرافیکی برای چاپ‌های روتوگراور و فلکسوگرافی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

مهر تابان ستاره ارس
محصولات و خدمات شرکت مهر تابان ستاره ارس
مهر تابان ارس

   حمایت و پشتیبانی علمی و فنی و رفع نیازهای تکنولوژیکی حوزه صنعت چاپ و بویژه سایر شرکت‌های گروه، ماموریت اختصاصی شرکت مهر تابان ستاره ارس می‌باشد. این موضوع با گستردگی فعالیت‌های دو شرکت نگارحک و مهر نقش نگار آذربایجان از یک سو و هدف‌گذاری توسعه این دو از سوی دیگر، ضرورت وجودی شرکت مهر تابان ستاره ارس را دو چندان می‌کند.
   در حال حاضر شرکت مهر تابان ستاره ارس به عنوان واحدی فنآور در منطقه آزاد ارس فعالیت خود را آغاز نموده و روند تبدیل آن به شرکت دانش بنیان در حال سپری شدن است.